kwi 01

Korzyści z odchudzania… brutalna prawda!

Mogłoby się wydać, że chcemy zrzucić kilka kilo aby lepiej wyglądać, czy aby tylko na pewno? Utrata wagi jest tylko powierzchowną potrzebą, w rzeczywistości chcemy być lepiej postrzegani, bardziej atrakcyjni, dowartościowani. Chcemy się bardziej podobać partnerowi/partnerce i odzyskać pewność siebie.

Idąc dalej, każdy człowiek posiada 3 sfery w swoim życiu, są to:

  • zdrowie,
  • emocje,
  • bogactwo.

Czy te strefy są ze sobą powiązane?

Tak! Jeżeli zawalisz jedną sferę, odbije się to na innej, np. gdy zachorujesz nie pójdziesz do pracy. Wtedy zarobisz mniej, jeśli zarobisz mniej, jesteś „biedniejsza”, jeśli jesteś biedniejsza to masz mniej pieniędzy na jedzenie, mieszkanie czy przyjemności.  Odbija się to negatywnie na emocjach, ponieważ zaczniesz odczuwać brak pieniędzy i pojawi się strach przed utratą a nawet uczucie rozchwiania stabilności finansowej.

Jeśli powiesz, że pieniądze szczęścia nie dają, to powiedz to dzieciom w Afryce, które nie mają co jeść z powodu braku pieniędzy. Pieniądze rozwiązałby ich problem w 100%. Zgodzę się z faktem, że same pieniądze szczęścia nie dają ale na pewno szczęściu pomagają. Dlatego tak ważne jest dbanie o te 3 sfery naszego życia w tym o zdrowie.

Czytaj wpis

Permalink do tego artykułu: http://zywienie-czlowieka.pl/328/korzysci-z-odchudzania-brutalna-prawda/

wrz 30

Czy piwo, wino i wódka mają puste kalorie? Kaloryczność alkoholu

Ostatnio moja znajoma zapytała mnie, czy to prawda, że alkohol tuczy? Który rodzaj alkoholu jest najbardziej kaloryczny i w ogóle skąd te kalorie? Dlaczego wiele osób pijanych często alkohol ma problemy z wagą?

Obecnie każde spotkanie, bez względu czy jest to uroczystość rodzinna czy spotkanie biznesowe odbywa się „przy kieliszku”. A to kieliszek za zdrowie, za sukces za… itd. Pijesz  kolejny kieliszek, drink nie zastanawiając się nawet, że pochłaniasz wówczas nawet 2 razy więcej kalorii niż Twoje dzienne zapotrzebowanie. Niestety taka jest prawda, alkohol dostarcza sporo kalorii, 1 g etanolu zawiera  7 kcal, niewiele mniej niż tłuszcze, a prawie 2 razy więcej niż 1 gram białka czy węglowodanów- ok 4 kcal. Warto wiedzieć, że alkohol wchłania się już w jamie ustnej i Twój organizm przyswaja go natychmiast po spożyciu.

Czytaj wpis

Permalink do tego artykułu: http://zywienie-czlowieka.pl/297/czy-piwo-wino-i-wodka-maja-puste-kalorie-kalorycznosc-alkoholu/

lip 21

Dieta Tasiemcowa – odchudzająca śmierć w pigułce

Dieta tasiemcowa jest coraz częściej wymieniana wśród największych zagrożeń jakie mogą czyhać na chcących szybko, bez żadnego wysiłku schudnąć. Wiele osób decydując się na te dietę nawet nie zdaje sobie sprawy z konsekwencji jakie mogą wyniknąć z jej stosowania.

 

Dieta tasiemcowa  ma dość długą historię, w latach 30 ubiegłego stulecia cieszyła się dużym powodzeniem w Stanach zjednoczonych. Stosowali ją dżokeje, którzy za wszelką cenę musieli być bardzo szczupli, jak również słynna Maria Callas- śpiewaczka operowa, która stosując tę dietę zgubiła ponad 20 kg w niecały rok. Odchudzające tabletki tasiemcowe można było wtedy  nawet kupić od wędrownych lekarzy, znachorów czy przejezdnych handlarzy. Czytaj wpis

Permalink do tego artykułu: http://zywienie-czlowieka.pl/286/dieta-tasiemcowa-odchudzajaca-smierc-w-pigulce/

kwi 09

Film: Jedzenie ma znaczenie

Bardzo ciekawy filmik pt. Jedzenie ma znaczenie, przedstawiający inne spojrzenie na sposób i jakość odżywiania. Mimo, iż żyjemy w dobie szybkiego rozwoju wszelkich dziedzin nauki to nadal kwestia odpowiedniego sposobu żywienia jest ciągle mało poznana. Nawet osoby zawodowo związane z medycyną – lekarze nie maja odpowiedniej wiedzy na ten temat, a my bezgranicznie im ufamy.  Ten film daje do zrozumienia, że to co zjadamy pełni role paliwa dla naszego organizmu, dostarcza niezbędnej energii, która jest potrzebna do prawidłowego funkcjonowania.

Jeśli nie zadbamy o odpowiednia jakość i ilość tego paliwa, nasz organizm i my nie będziemy czuli się tak jak byśmy tego chcieli. To co jemy i w jakiej postaci jemy ma wpływ na wszystkie komórki, a to z kolei na wszystkie funkcje i aspekty naszego życia, czyli na to jaki mamy nastrój, energie do działania, uczenie się i stan ogólny naszego zdrowia, krotko podsumowując film doskonale przemawia za tym, że zdrowe odżywianie jest kluczem do sukcesu, zdrowia i długiego życia. Czytaj wpis

Permalink do tego artykułu: http://zywienie-czlowieka.pl/260/film-jedzenie-ma-znaczenie/

kwi 07

Jak uratowałam życie…

Ten artykuł jest nieco inny niż te, które pisałam do tej pory, ale dotyczy on równie ważniej sprawy, wręcz najważniejszej, jaka jest ŻYCIE – najcenniejsza wartość. Ten artykuł powstał w oparciu o historie, która jakiś czas temu przytrafiła mi się na jednej z ulic Krakowa.

 

Idąc wąska alejka przez park po skończonych zajęciach wraz z koleżanką zauważyłyśmy mała grupkę ludzi stojących obok jednej z wielu ławek, zastanawiałyśmy się dlaczego oni tak tam stoją, co się stało. W końcu szybko ruszyłyśmy w ich stronę, jak się okazało, obok ławki leżała młoda kobieta, z relacji zebranych osób dowiedziałyśmy się, że kobieta idąc alejką dziwnie się zachowywała, szła chwiejnym krokiem po czym nagle straciła równowagę i przytomność. Najgorsze z tego wszystkiego było to, że nikt z przechodniów nie zareagował, nie zrobił nic aby jej pomóc.

Czytaj wpis

Permalink do tego artykułu: http://zywienie-czlowieka.pl/238/jak-uratowalam-zycie/

kwi 05

Czy ziemniaki tuczą? Dlaczego stwierdzenie, że ziemniaki tuczą jest niewłaściwe? Jakie są zalety ziemniaków? Jak je przechowywać i przygotować?

Ziemniaki swoją złą opinię zawdzięczają temu, że są  bardzo bogate w węglowodany, głownie skrobię,  co wyeliminowało  je z jadłospisu wielu odchudzających się i dbających o szczupłą sylwetkę osób.

W Polsce ziemniaki spożywane są w największej ilości ze wszystkich warzyw. Zajmujemy 2 miejsce pod względem wielkości ich  spożycia w Unii Europejskiej. Niesprawiedliwe i fałszywe opinie na temat ziemniaków i ich właściwości tuczących są niesłuszne, ponieważ ziemniaki same w sobie są produktem niskokalorycznym, natomiast jeśli podajemy je z tłustymi sosami, masłem czy w formie frytek i chipsów są ogromną bombą kaloryczną.
Ziemniaki są bardzo cennym składnikiem naszej diety  ze względu na ich bogatą wartość odżywczą.

Oto kilka najważniejszych zalet ziemniaków:

  1. Ziemniaki same w sobie nie zawierają tłuszczu, są wolne od nasyconych kwasów tłuszczowych, jak również nie zawierają cholesterolu.
  2. Ziemniaki są bardzo dobrym źródłem witaminy C, 2 sztuki pokrywają ok. 30% dziennego zapotrzebowania na tę witaminę. Jest ona bardzo silnym antyoksydantem, który chroni komórki przed działaniem wolnych rodników. Witamina C jest niezbędna dla prawidłowego funkcjonowania układu odpornościowego. Ziemniaki są dobrym źródłem witamin z grupy B: B1, B3, B6, które są niezbędne do prawidłowego działania  metabolizmu. Zawierają także  najlepszy gatunek białka, porównywalny z białkiem zbóż.
  3. Ziemniaki są także doskonałym źródłem potasu , zawierają niewiele sodu, dlatego zalecane są szczególnie dla osób z nadciśnieniem i chorobami nerek. Czytaj wpis

Permalink do tego artykułu: http://zywienie-czlowieka.pl/229/czy-ziemniaki-tucza-dlaczego-stwierdzenie-ze-ziemniaki-tucza-jest-niewlasciwe-jakie-sa-zalety-ziemniakow-jak-je-przechowywac-i-przygotowac/

kwi 01

Co to jest glutaminian sodu? Jaki ma wpływ na nasze zdrowie? Gdzie występuję? Czy trzeba się bać glutaminianu sodu?

Jak pokazują wyniki licznych badań, produkcja glutaminianu sodu w ciągu ostatniego roku wyniosła ok. 400 000 ton tej substancji. Jego nadmiar w codziennej diecie może mieć duży wpływ na zwiększenie ryzyka wystąpienia otyłości.
Glutaminian sodu jest substancją należąca do rodziny „wzmacniaczy smaku”. Dodawany jest do przypraw, Vegety, maggi, kostek rosołowych, konserw mięsnych, wędlin, zup w proszku, zupek chińskich i wielu jeszcze innych produktów spożywczych, które spożywamy codziennie czasem w naprawdę ogromnych ilościach. Jest dodatkiem smakowym bardzo popularnym w kuchni chińskiej.

Coraz więcej doświadczeń i badań wskazuje na to, że ten najsłynniejszy ulepszacz smaku może mieć wpływ na proces niekontrolowanego tycia. Z badań przeprowadzonych w  Chinach wynika, że osoby stosujące glutaminian, spożywające dużo gotowych, błyskawicznych dań są o wiele bardziej narażeni na nadwagę i otyłość niż ci, którzy spożywają go w niewielkich ilościach. Przebadano wówczas 760 mieszkańców chińskiej wioski, pod względem ilości dodawanego glutaminianu sodu i okazało się, że im więcej glutaminianu dodawano do potraw, tym występowały większe problemy z nadwagą. Czytaj wpis

Permalink do tego artykułu: http://zywienie-czlowieka.pl/243/co-to-jest-glutaminian-sodu-jaki-ma-wplyw-na-nasze-zdrowie-gdzie-wystepuje-czy-trzeba-sie-bac-glutaminianu-sodu/

mar 29

Czym są produkty light? Czy produkty light są zdrowe i dobre dla naszego organizmu? Jakie mają wady?

Moda odchudzania zawładnęła dosłownie całym światem, producenci prześcigają się w produkcji „LIGHT”, coraz to nowe produkty w wersji lekkiej zajmują miejsca na sklepowych półkach.
W poprzednim artykule poruszyłam temat produktów light, dokładniej chodziło o potwierdzenie istnienia mitu dotyczącego tych produktów. Teraz chciałabym bardziej przybliżyć sylwetkę produktów light , wyjaśnić czy są one zdrowe i bezpieczne dla naszego organizmu.

Jak donoszą media wszystko co light nie ma żadnych ograniczeń. Lekkie wersje pozwalają nam na więcej      i więcej a szczególnie już podczas diety. Producenci zachęcają nas  do kupowania, zapewniając, że właśnie produkty light są zdrowsze,  zapobiegają zbędnym kilogramom, niestety tak tylko dzieje się w reklamach, natomiast w codziennym, zwykłam  życiu produkty lekkie mogą spowodować, że nasze życie zamiast być naprawdę lekkie stanie się ciężkie.

Na wstępie, trochę o tym , czym są produkty light?

Produkt light to produkt o wartości energetycznej obniżonej o 30% w porównaniu do standardowego, pełnowartościowego  produktu. Obecnie,  umieszczanie słowa „light” na opakowaniach  jest regulowane przez  rozporządzenie Parlamentu Europejskiego, wg, którego każdy producent tych  produktów będzie mógł nazwać  je w ten sposób wtedy, gdy wartość kaloryczna tych produktów  nie przekracza 40 kcal na 100 gramów produktu o stałej konsystencji, np. jogurtu i 20 kcal na 100 ml produktu w formie płynnej, np. mleko czy sok. Czytaj wpis

Permalink do tego artykułu: http://zywienie-czlowieka.pl/235/czym-sa-produkty-light-czy-produkty-light-sa-zdrowe-i-dobre-dla-naszego-organizmu-jakie-maja-wady/

mar 28

Jakie właściwości mają pistacje? Dlaczego pistacje chronią nasze serce?

Dzisiejszy tryb życia, pośpiech i niezdrowe, tłuste jedzenie powoduje, że  poziom naszego cholesterolu rośnie.  Co robić aby zapanować nad wzrostem cholesterolu i chronić serce? Wystarczy tylko wprowadzić do codziennej diety orzechy, zwłaszcza pistacje.  Zgodnie z aktualnymi badaniami prowadzonymi min w Kalifornii, kiedy mamy za wysoki poziom cholesterolu całkowitego  i trójglicerydów  powinniśmy spożywać garść pistacji, czyli ok. 5-8 sztuk. Te niepozornie wyglądające małe orzeszki, mogą wnieść do naszego organizmu same korzyści.

Są one źródłem witamin i minerałów, oraz wielu składników fitoodżywczych. Z pośród  innych orzechów wyróżniają się wysoką zawartością potasu i fitosteroli, czyli roślinnych estrogenów, które maja zbawienny wpływ na łagodzenie objawów menopauzy u kobiet po 50 roku życia i  jako jedyne  z orzechów zawierają karotenoidy – luteinę i zeaksantynę. Czytaj wpis

Permalink do tego artykułu: http://zywienie-czlowieka.pl/226/jakie-wlasciwosci-maja-pistacje-dlaczego-pistacje-chronia-nasze-serce/

mar 23

Czy produkty light odchudzają? Dlaczego produkty light to mit?

Produkty typu „light” coraz częściej wybierane są przez osoby dbające o linię lub będące na diecie odchudzającej. Należy zdać sobie sprawę, że niestety w Polsce  do tej nie ma właściwych regulacji prawnych, które  dotyczą produktów tego typu. Braki te są bardzo często wykorzystywane na szeroka skalę przez producentów żywności. W krajach zachodnich, również w Unii Europejskiej produkt light to produkt o wartości energetycznej obniżonej o 30% w porównaniu do pełnowartościowego  produktu.

Mało kto zdaje sobie sprawę sięgając na półkę sklepową po coś ”lekkiego”, że w czasie produkcji produktów light obniżona zostaje zawartość witamin i składników mineralnych. Dla przykładu podam: odtłuszczone mleko 0% ma tylko 10-18 kalorii mniej niż półtłuste, natomiast znacznie zmniejsza się w nim ilość witamin rozpuszczalnych w tłuszczach , czyli A, D, E i K. Dlatego u osób, które na co dzień spożywają produkty odtłuszczone mogą mieć niedobory tych składników. Kolejnym mitem, który dotyczy  produktów light jest to, że żywność ta ma mniej kalorii. Np. jeśli zmniejsza się  ilość cukru w  czekoladzie czy ciastkach zwykle  dodaje się więcej tłuszczu – efekt tego jest taki, że wartość energetyczna produktu light jest większa niż zwykłej mlecznej czekolady czy kruchych ciasteczek. Czytaj wpis

Permalink do tego artykułu: http://zywienie-czlowieka.pl/205/czy-produkty-light-odchudzaja-dlaczego-produkty-light-to-mit/

Page 1 of 41234